ΤΡΙΚΑΛΑ : Σεμινάριο με θέμα «Υβριδικά & Ηλεκτρικά Οχήματα»

Παρουσιασεις

ΤΕΛΕΙΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΗ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΕΝΟΣ ΒΕΝΖΙΚΙΝΗΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΣΕ ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ (CNG) 


Στην εταιρία  autogas arvanitis που έχει καταστήματα σε Αθήνα και Λάρισα 
πραγματοποιήσαμε τη μετατροπή ενός βενζινοκίνητου αυτοκινήτου σε όχημα τριών καυσίμων , βενζίνη – LPG (Υγραέριο) – CNG (Φυσικό Αέριο)


Πιο συγκεκριμένα σε ένα αυτοκίνητο SCODA OCTAVIA 1800 cc turbo  20v εγκαταστήσαμε  σύστημα υγραεριοκίνησης και σύστημα φυσικού αερίου της γνωστής εταιρίας στο χώρο ATIKER.




Το αυτοκίνητο έχει  δεξαμενή βενζίνης 50 lt ,μια δεξαμενή Υγραερίου ονομαστικής χωρητικότητας 59 lt και μια δεξαμενή φυσικού αερίου ονομαστικής χωρητικότητας 65 lt


O οδηγός έχει την δυνατότητα να οδηγήσει τα πρώτα 300 km με φυσικό αέριο 15 Kg/CNG (το πιο οικονομικό)  ΔΕΠΑ Τιμή Καυσίμου  
με  14,50 περίπου ευρώ ,τα επόμενα 450 km με Υγραέριο με 40 ευρώ και τα επόμενα 550 km με βενζίνη με κόστος 82,50 ευρώ.


Η συνολική πραγματική αυτονομία ξεπερνά τα 1300 km.

Στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου μπήκαν δυο ξεχωριστά συστήματα ,με δυο υποβιβαστές πίεσης και δυο εγκεφάλους που συνεργάζονται άψογα μεταξύ τους.
  
   Οι υποβιβαστές πίεσης (πνεύμονες) CNG & LPG


  Οι αισθητήρες υποπίεσης 

  Η πλήρωση του CNG

  Οι εγκέφαλοι των συστημάτων 

  Οι πρίζες διάγνωσης 

 Τα  μπέκ των  συστημάτων LPG - CNG είναι κοινά    


Για την αύξηση της απόδοσης του κινητήρα και την ομαλή λειτουργία με Φυσικό αέριο (CNG)  όσο το δυνατόν πιο κοντά στην λειτουργιά του  με βενζίνη τοποθετήσαμε ένα Timing Advance Processor   (Βελτιστοποιητή χρονισμού) που λειτουργεί μόνο κατά την καύση CNG.


Εκ πρώτης άποψης η απόδοση και λειτουργία που πετύχαμε είναι ικανοποιητική και με τα δυο νέα καύσιμα.

Εν αναμονή των δυμαμομετρήσεων .... 

   Λάρισα    Δεκέμβριος 2013  -  Μάιος 2014

Σχόλια

  1. Συγχαρητήρια!

    Μια ερώτηση: Δίνεται άδεια από τις Δ/νσεις Συγκοινωνιών για την μετατροπή βενζινοκίνητου ΙΧ παράλληλα και σε LPG και σε CNG;

    Γιάννης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το αυτοκίνητο είναι διπλού καυσίμου Βενζίνης - Υγραερίου .
      Όταν προχωρήσαμε στην εγκατάσταση συστήματος Φυσικού Αερίου το Νοέμβριο του 2013 , δεν υπήρχε σχετική νομοθεσία στην Ελλάδα.
      Ο λόγος που κάναμε την αυτή την σύνθεση ( η οποία δεν περιγράφετε σε καμία τεχνική βιβλιογραφία και βασίζετε σε δικιά μας έρευνα και δίκες μας μελέτες) πηγάζει από την ανησυχία μας σε ότι αφορά την κίνηση με αέρια καύσιμα.
      Τώρα που η νομολογία άλλαξε και μπορεί να γίνει νόμιμη μια μετατροπή σε CNG είναι θέμα μελέτης από νομικό αν η μετατροπή μας είναι νόμιμη και αυτή την στιγμή δεν είμαι έτοιμος να σας απαντήσω.

      Διαγραφή
  2. Σας ευχαριστώ για την απάντηση. Συγχαρητήρια και πάλι για την τεχνική και επιστημονική αρτιότητα της μετατροπής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. η ταπα που βρισκεται?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η τάπα βρίσκετε κάτω από την φωτογραφία "Η πλήρωση του CNG" είναι η βαλβίδα με το πορτοκάλι καπάκι.
      Και γενικότερα στο χώρο του κινητήρα . Όπως βλέπουμε τον κινητήρα στην δεύτερη φωτογραφία στο πάνω αριστερά τμήμα.
      Υπάρχουν κάποιοι τεχνικοί λόγοι που μας διευκολύνει να τη βάλουμε εκεί (και συνηθίζετε), αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να τη βάλουμε στα συνηθισμένα μέρη που μπαίνει του υγραερίου .

      Διαγραφή
  4. καλησπερα...σε αμαξι με εργοστάσιακο CNG μπoρει ευκολα να μετατραπεί σε LPG και να χρησιμοποιησουμε την υπαρχουσα εγκατασταση και δεξαμενη cng..?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Κύριε Γιάννη ,
      Αν προσπαθήσω να μαντέψω για ποιο λόγο θα θέλατε να κάνετε αυτή την αλλαγή, ίσως να είναι η περιορισμένη διαθεσιμότητα του δικτύου ανεφοδιασμού (CNG).
      Για αυτό τον λόγο θα σας ενημερώσω ότι όλα τα αυτοκίνητα CNG (Φυσικού Αεριού) που εισάγονται σήμερα στην χώρα μας είναι Διπλού Καυσίμου αρά μπορούν να κάψουν και Βενζίνη.
      Επίσης θέλω να σας ενημερώσω πως πωλούνται αυτοκίνητα εργοστασιακά LPG ( Υγραερίου) ,σε περιορισμένες επιλογές .

      Νομικά μπορούμε να αλλάξουμε καύσιμο στο αυτοκίνητό μας από το πιο ρυπογόνο προς το πιο οικολογικό, λογική που είναι αντίθετη στο σκεπτικό της ερώτησή σας.
      Τέτοια οδηγία για αντίστοιχη πιστοποίηση δεν έχει πέσει στην αντίληψή μου , μπορείτε να ρωτήσετε σε ένα ΚΤΕΟ αν υπάρχει η δυνατότητα για πιστοποίηση σε τέτοια αλλαγή.

      Τεχνικά είναι αρκετά δύσκολο και δαπανηρό αλλά κυριότερα το αποτέλεσμα που θα πάρουμε θα είναι χειρότερο της εργοστασιακής εγκατάστασης.

      Με δυο λέξεις (Δεν Συστήνεται)

      Διαγραφή
    2. Καταρχην ευχαριστώ για τον χρονο που αφιερωνετε στις αποριες και προβληματα μας.....Σκεφτομαι για αγορα επαγγελματικου βαν βενζινη μεταχειρισμενο απο εξωτερικο ,τα πιο πολλα ειναι με εργοστασιακο cng και εγω ειμαι χανια...! Γι αυτο ρωταω αν μπορω να μετατρεψω το υπαρχον cng σε υγραεριο ..?

      Διαγραφή
    3. Η εταιρία autogas arvanitis που συνεργάστηκα στην παραπάνω μετατροπή ασχολείται παράλληλα και με την εμπορία εισαγόμενων οχημάτων παντός τύπου. Το προηγούμενο χρονικό διάστημα είχε διαθέσιμο προς πώληση ένα Van CNG.
      Για την τεχνολογία κάθε τύπου μεταχειρισμένου οχήματος CNG , το κόστος μετατροπής άλλα και το νομικό καθεστώς , επικοινωνήστε μαζί τους.

      Διαγραφή
  5. υπαρχη αλη μια παρομια μετατροπη σε νισσαν με τα τρια καυσιμα αλα διαφορετικη εγκατασταση θα ηθελα πολυ να επικοινονουσαμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για την επικοινωνία,
      Η μετατροπή έχει εξελιχθεί από την αρχική του εγκατάσταση , το αυτοκίνητο βρίσκεται στην κατοχή της εταιρίας autogas arvanitis, για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε μαζί τους.

      Διαγραφή
  6. Καλησπέρα.. θα ήθελα να ρωτήσω εάν το βάρος της δεξαμενής φυσικού αερίου απαιτεί ενισχυμένα ελατήρια η αλλά αμορτισέρ; Ευχαριστώ κ συγχαρητήρια για το εγχείρημα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα καλή χρονιά και ευχαριστώ για την επικοινωνία.
      Τοποθετήσαμε μια δεξαμενή τύπου 2 (Μεταλλικό χιτώνιο ενισχυμένο με περιτύλιξη) που έχει αρκετό βάρος.
      Λόγο του αμαξώματος που επιλέξαμε να κάνουμε την εφαρμογή και το σημείο τοποθέτησης (πάνω ακριβώς από τον πίσω άξονα) δεν απαιτήθηκε κάποια βελτίωση στο σύστημα ανάρτησης του αυτοκινήτου.

      Σήμερα είναι πιο προσιτές και οι δεξαμενές τύπου 3 και 4 που έχουν αισθητά λιγότερο βάρος, οπότε σας προτείνω να εφαρμόσετε μια από αυτές ειδικά αν σκέφτεστε να την τοποθετήσετε σε μικρό αμάξωμα.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου