ΛΑΡΙΣΑ : Στέλεχος τμήματος Περιβαλλοντικής Διαχείρισης 🌍

🚔 Οδική Ασφάλεια

Ελαστικά και οδήγηση σε χειμερινές συνθήκες απο το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς»

🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸

Σχάρα μεταφοράς ποδηλάτου, η τροποποίηση της άδειας κυκλοφορίας, το ΚΤΕΟ, οι βασικοί κανόνες σωστής τοποθέτησης και το πρόστιμο της τροχαίας 


Για να χρησιμοποιήσετε σχάρα ποδηλάτου σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ πρέπει να τροποποιήσετε την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος σας στην αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας.
Χρειάζεστε
  • Την υπάρχουσα άδεια κυκλοφορίας
  • Βεβαίωση από την επίσημη αντιπροσωπεία που να αναφέρει την αναγκαιότητα χρήσης του εξαρτήματος
  • Το δελτίο έγκρισης της σχάρας ποδηλάτου
Αν προσπαθήσετε να περάσετε ΚΤΕΟ με τη βάση τοποθετημένη τότε θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η πιο πάνω διαδικασία.

Για την ασφαλή χρήση, σύμφωνα και με τα άρθρα του ΚΟΚ η σχάρα μεταφοράς ποδηλάτου σε ένα αυτοκίνητο δεν θα πρέπει να αυξάνει το συνολικό μήκος του αυτοκινήτου πάνω από 30% επιπρόσθετα δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να κρύβονται τα πίσω φωτιστικά σώματα.

Όταν δεν χρησιμοποιούμε την σχάρα τη βγάζουμε καθώς μπορεί να γίνει επικίνδυνη για τους διερχόμενους αλλά κυρίως για τους αναβάτες δικύκλων.

Σε έλεγχο από την Αστυνομία,  η αντίστοιχη κλήση είναι ύψους 80 ευρώ επίσης οι αστυνομικοί εκτός από το διοικητικό πρόστιμο, έχουν το δικαίωμα ακόμη και να ακινητοποιήσουν το όχημα αν κρίνουν πως η παράβαση επηρεάζει την οδική ασφάλεια. 

Οδική Κυκλοφορία και Ασφάλεια

🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸

Κανόνες Οδικής Κυκλοφορίας των Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (Ε.Π.Η.Ο.)


Τα ηλεκτρικά πατίνια (e-scooters), τα ηλεκτρικά τροχοπέδιλα (e-rollers), οι ηλεκτρικές τροχοσανίδες (e-skateboards), τα αυτοεξισορροπούμενα μονόκυκλα ή δίκυκλα (hoverboards, segways), τα ηλεκτροκίνητα αμαξίδια ατόμων με αναπηρία (scooters, handbikes ατόμων με αναπηρία)…
…. αναγνωρίζονται ως νέα κατηγορία ηλεκτροκίνητων οχημάτων και ονομάζονται Ελαφριά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (Ε.Π.Η.Ο).

Τα Ε.Π.Η.Ο. διέπονται από ειδικούς κανόνες οι οποίοι ρυθμίζουν την κυκλοφορία, τη στάθμευση, τις τεχνικές προδιαγραφές, καθώς και τις κυρώσεις σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με τους νέους κανόνες.
Τα Ε.Π.Η.Ο. χωρίζονται σε δυο βασικές κατηγορίες:
  • Αν η μέγιστη ταχύτητα τους είναι έως 6 χλμ./ώρα, Θεωρούνται και κυκλοφορούν ως πεζοί. Η χρήση τους επιτρέπεται σε άτομα άνω των 12 ετών.
  • Αν η μέγιστη ταχύτητα τους είναι από 6 χλμ./ώρα έως και 25 χλμ./ώρα, Θεωρούνται και κυκλοφορούν ως ποδήλατα. Η χρήση τους επιτρέπεται σε άτομα άνω των 15 ετών.

ΓΕΝΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ:
  • Τα Ε.Π.Η.Ο., με μέγιστη ταχύτητα από 6 έως και 25 χλμ./ώρα, υποχρεούνται να κυκλοφορούν σε ποδηλατόδρομους, όταν υπάρχουν.
  • Διαφορετικά, οι οδηγοί υποχρεούνται να χρησιμοποιούν το δεξί άκρο του οδοστρώματος. Σε οδούς με όριο ταχύτητας άνω των 50 χλμ./ώρα απαγορεύεται να κυκλοφορούν.
  • Απαγορεύεται να χρησιμοποιούν εν κινήσει ακουστικά ή κινητά τηλέφωνο. Συσκευές ήχου ή κινητά τηλέφωνα επιτρέπονται μόνο εάν είναι τοποθετημένα σε ειδική Θέση για ανοικτή ακρόαση.
  • Απαγορεύεται να μεταφέρουν επιπλέον επιβάτες στα οχήματά τους. Η χρήση είναι αυστηρά προσωπική.
  • Απαγορεύεται να κινούνται παράλληλα ανά δύο ή περισσότεροι.
  • Οι οδηγοί όλων των Ε.Π.Η.Ο. είναι υποχρεωμένοι να κρατούν με τα δυο τους χέρια το τιμόνι (εφ’ όσον υπάρχει), εκτός από όταν δίνουν σήμα πριν την αλλαγή κατεύθυνσης.
  • Σε χώρους που κυκλοφορούν πεζοί, οι οδηγοί των Ε.Π.Η.Ο. υποχρεούνται να κινούνται με ταχύτητα ανάλογη των πεζών και να τους παραχωρούν προτεραιότητα.
  • Όταν δημιουργείται εμπόδιο ή κίνδυνος οι οδηγοί είναι υποχρεωμένοι να οδηγούν τα ηλεκτρικά οχήματα Βαδίζοντας
  • Στις κατοικημένες περιοχές οι Δήμοι μπορούν να καθορίζουν ειδικούς χώρους για τη στάθμευση των Ε.Π.Η.Ο.
Πηγή   4784/2021 (ΦΕΚ 40/Α’)

🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸

Κλήσεις - Μηνύματα - Μέσα κοινωνικής δικτύωσης - Τραπεζικές συναλλαγές - Αγορές, όταν φτάσουμε στον προορισμό μας



🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸

Ασφαλής οδήγηση στο χιόνι - Τα περισσότερα SUV & Crossover δεν έχουν ιδιαίτερες δυνατότητες σε αυτές τις συνθήκες

Η οδήγηση στο χιόνι είναι επικίνδυνη και ιδιαίτερα τις πρωινές ώρες, γι’ αυτό και απαιτείται προσοχή από τον οδηγό. Σημαντικό είναι να γνωρίζουμε το πως θα προετοιμαστούμε πριν ξεκινήσουμε, όσο και τη θα κάνουμε κατά τη διάρκεια της μετακίνησης.
Πολλοί είναι αυτοί που οδηγώντας ένα SUV ή Crossover
, νομίζουν πως μπορούν να κάνουν τα πάντα παντός καιρού. Δυστυχώς η πλειοψηφία αυτών των αυτοκινήτων δεν προφέρουν τέτοιες δυνατότητες έχοντας κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, κατά συνέπεια συμπεριφέρονται παρόμοια στο χιόνι με ένα κοινό αυτοκίνητο.

Πριν ξεκινήσουμε την οδήγηση:
  • Να θυμόμαστε να έχουμε αντιολισθητικές αλυσίδες στο αυτοκίνητο.
  • Καθαρίζουμε τα παράθυρα, τους καθρέπτες και την οροφή από το χιόνι πριν ξεκινήσουμε.
  • Ελέγχουμε τα ελαστικά του αυτοκινήτου, γιατί τα φθαρμένα λάστιχα δεν έχουν γερό κράτημα στο χιόνι και στον πάγο. Για τους κατοίκους περιοχών που χιονίζει συχνά, είναι απαραίτητη η προμήθεια χειμερινών ελαστικών.
  • Πριν θέσουμε σε λειτουργεία τη μηχανή του αυτοκινήτου, ελέγχουμε ότι όλοι οι υαλοκαθαριστήρες είναι ελεύθεροι να λειτουργήσουν.
  • Να έχουμε τοποθετήσει καθαριστικό για το παρμπρίζ που να προστατεύει από τον πάγο.
Κατά τη διάρκεια της οδήγησης στο χιόνι:
  • Αφήνουμε μεγάλη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.
  • Οδηγούμε σε χαμηλές στροφές, επιταχύνουμε σταδιακά και αλλάζουμε ταχύτητα όσο το δυνατόν γρηγορότερα.
  • Για να μειώσουμε την ολισθηρότητα των ελαστικών μας κατά την επιβράδυνση, κατεβάζουμε ταχύτητα.
  • Σημαντικό είναι να θυμόμαστε πως δεν πατάμε δυνατά το φρένο.
  • Γενικά πρέπει να κάνουμε μαλακές και αργές κινήσεις στην οδήγηση (πάτημα γκαζιού, φρένων, γύρισμα τιμονιού, αλλαγή ταχυτήτων).

🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸

Τι είναι η Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης και πότε τη χρησιμοποιούμε


Η οδήγηση στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) απαγορεύεται σε όλα τα οχήματα. Επιτρέπεται μόνον στα οχήματα επείγουσας ανάγκης, δηλαδή το ΕΚΑΒ, την Πυροσβεστική και την Τροχαία καθώς και στα ειδικά οχήματα οδικής ασφάλειας και συντήρησης των αυτοκινητοδρόμων και οδών ταχείας κυκλοφορίας.

Η στάση στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης θα πρέπει να γίνεται αποκλειστικά και μόνο σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.

Γενικά, είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι η οδήγηση και η στάση στη ΛΕΑ είναι επικίνδυνη για εσάς και το όχημά σας.

Πότε να σταματήσετε στη ΛΕΑ;

Μόνο στις παρακάτω 3 περιπτώσεις:
  • Αν το αυτοκίνητό σας έχει πάθει βλάβη
  • Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης
  • Αν σας σταματήσει η Τροχαία
Στην περίπτωση βλάβης του αυτοκινήτου σας

Μόλις αντιληφθείτε ότι το αυτοκίνητό μας έχει κάποιο πρόβλημα, βγείτε από τον αυτοκινητόδρομο στην πλησιέστερη έξοδο και αφού σταματήσετε με ασφάλεια, καλέστε την οδική σας βοήθεια.

Αν πρέπει να σταματήσετε αμέσως, μπείτε στη ΛΕΑ και σταματήστε με αναμμένα τα αλάρμ.

Παρκάρετε όσο πιο δεξιά μπορείτε στη ΛΕΑ, και όσο το δυνατόν πιο κοντά σε μία από τις συσκευές επείγουσας ειδοποίησης, αν εντοπίσετε μία κοντά σας.

Εάν το όχημά σας είναι σε θέση να κινηθεί, οδηγήστε το σε σημείο του δρόμου όπου υπάρχει δεξιά στηθαίο ασφαλείας και σταθμεύστε.

Μη μένετε ποτέ μέσα στο αυτοκίνητό μας, αλλά βγείτε από τη δεξιά πόρτα του συνοδηγού, περάστε το στηθαίο ασφαλείας και σταθείτε πίσω από αυτό.

Μην επιχειρείτε ποτέ να επισκευάσετε οι ίδιοι τη βλάβη.

Καλώντας σε βοήθεια

Χρησιμοποιήστε είτε το κινητό σας τηλέφωνο για να καλέστε την υπηρεσία του αυτοκινητόδρομου είτε την πλησιέστερη συσκευή επείγουσας ειδοποίησης.

Δώστε με σαφήνεια το στίγμα σας (αν βρίσκεστε στην Αττική Οδό, αναζητήστε την πράσινη πλευρική μικρή πινακίδα και αναφέρετε τα στοιχεία που αναγράφει, έτσι ώστε να σας εντοπίσουν άμεσα.)

Περιμένοντας τη βοήθεια

Βεβαιωθείτε ότι όλοι οι επιβάτες του σταματημένου οχήματος έχουν βγει από αυτό και περιμένουν έξω από το στηθαίο ασφαλείας. Σε περίπτωση που κάποιο άτομο (π.χ. ηλικιωμένο) δεν μπορεί να βγει από το όχημα, παραμένει στη θέση του με τη ζώνη ασφαλείας δεμένη.

Τα κατοικίδια θα πρέπει να παραμείνουν μέσα στο αυτοκίνητο.

Έκτακτη Ανάγκη

Αν έχετε εμπλακεί σε σύγκρουση, μετακινήστε εάν είναι δυνατόν το όχημά σας στη ΛΕΑ και ακολουθήστε τις παραπάνω οδηγίες για να καλέσετε σε βοήθεια.

Αν σας σταματήσει η Τροχαία

Βεβαιωθείτε ότι έχετε ανάψει το φλας και τα αλάρμ σας και σταματήστε στο σημείο που σας υποδεικνύεται.

🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸

Τηλέφωνο και Οδήγηση
Τα 4,6 πιο επικίνδυνα δευτερόλεπτα για τη Lexus !!
Μια αποκαλυπτική ερεύνα !!!

Σύμφωνα με το νέο Κ.Ο.Κ., η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση επιτρέπεται μόνον όταν αυτό είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση ή όταν χρησιμοποιείται με ακουστικό ασύρματης επικοινωνίας (bluetooth).
Σημαντικός αριθμός ερευνών έχει δείξει ότι η χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης προκαλεί απόσπαση της προσοχής και αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο ατυχήματος.
Οι οδηγοί που χρησιμοποιούν το κινητό τηλέφωνο:
  • Δεν έχουν καλή αντίληψη του τι συμβαίνει στο δρόμο
  • Δεν προσέχουν τις πινακίδες
  • Δεν διατηρούν την κατάλληλη θέση στη λωρίδα κυκλοφορίας και σταθερή ταχύτητα
  • Είναι πιθανό να μην διατηρούν την απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα
  • Δεν έχουν καλά αντανακλαστικά
  • Αισθάνονται περισσότερο άγχος
Επίσης, οι έρευνες έχουν καταδείξει ότι είναι τέσσερις φορές πιθανότερο οι οδηγοί αυτοί να προκαλέσουν ατύχημα.

Πάντως, η χρήση εξαρτημάτων bluetooth ή η χρήση του κινητού τηλεφώνου σε ανοικτή ακρόαση κατά τη διάρκεια της οδήγησης δεν μειώνουν σημαντικά τον κίνδυνο διότι τα προβλήματα προκαλούνται κυρίως λόγω της απόσπασης της προσοχής από την οδήγηση κατά τη διάρκεια της συνομιλίας.

Πόσο πιστεύεις ότι διαρκεί η χρήση του τηλεφώνου στο αυτοκίνητο;
Οι περισσότεροι σε αυτήν την ερώτηση απαντάνε 2 δευτερόλεπτα.
Λάθος.
Ο χρόνος που χρειάζεται μόνο για να σηκώσεις το κινητό σου και να ανοίξεις ένα μήνυμα είναι 4,6 δευτερόλεπτα.
Τι σημαίνει αυτό;

🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸


Τα προσαρμοζόμενα συστήματα φωτισμού (ALS) στην υπηρεσία μείωσης των ατυχημάτων

Οι ειδικοί λένε ότι ο κίνδυνος θανατηφόρου σύγκρουσης τη νύχτα, είναι τρεις φορές υψηλότερος.
Σε ερευνα που διεξάχθηκε στη Γερμανία για λογαριασμό της Ford για τη νυχτερινή οδήγηση.
  • Το 81% των οδηγών φοβούνται να οδηγήσουν βράδυ
  • ΤΟ 53% των Γερμανών οδηγών φοβούνται ότι δεν θα βλέπουν πεζούς ή ποδηλάτες
  • Το 43% των οδηγών φοβούνται ότι θα δουν τα εμπόδια πολύ αργά
  • Το 23% των οδηγών φοβάται να μη δε δουν την κατεύθυνση του δρόμου
Επιπρόσθετα μελέτες έχουν δείξει ότι οι αυτοματοποιημένοι προβολείς μεγάλης δέσμης ενεργοποιούνται αξιοποιώντας τα ψηφιακά δεδομένα έως και 10 φορές περισσότερο από ό,τι όταν οι οδηγοί πρέπει να το κάνουν μόνοι τους.

Από τα παραπάνω διαφαίνεται πως τα φώτα, πιο συγκεκριμένα οι προβολείς και η απόδοσή τους, είναι ένα καθοριστικός παράγοντας για την ασφάλεια.
Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που οι κατασκευαστές έχουν εστιάσει χρησιμοποιώντας όλο και πιο εξελιγμένη τεχνολογία.
Εκμεταλλεύονται τα δεδομένα από τις κάμερες και τα ραντάρ σε πραγματικό χρόνο και έτσι δημιούργησαν ένα φιλικό και πολύ έξυπνο σύστημα φωτισμού, το 
Adaptive Lighting System.

🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸

Η Volvo εισάγει όριο ταχύτητας 180 km/h σε όλα τα αυτοκίνητα και υιοθετεί τη χρήση του Care Key «Κλειδιού φροντίδας»


Η Volvo πιστή στην προσπάθεια για το μηδενισμό θανάτων και σοβαρών τραυματισμών από οδικά ατυχήματα εισάγει περιορισμούς σε σχέση με την  ταχύτητα.

Κάθε νέο αυτοκίνητο της Volvo διαθέτει πλέον ανώτατο όριο ταχύτητας στα 180 km/h, καθώς η Volvo Cars υλοποιεί την υπόσχεση που έδωσε το προηγούμενο έτος για την ενσωμάτωση  σχετικού περιορισμού που υπερβαίνει τους κανονισμούς και τη νομοθεσία. 

Εκτός από το ανώτατο όριο ταχύτητας, κάθε αυτοκίνητο της Volvo στο εξής θα παραδίδεται με ένα Care Key, το οποίο επιτρέπει στους οδηγούς Volvo να θέτουν επιπλέον περιορισμούς στην ανώτατη ταχύτητα του αυτοκινήτου, για παράδειγμα, όταν το παραχωρούν σε άλλα μέλη της οικογένειάς τους ή σε νεότερους και άπειρους οδηγούς.


🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸

Η Οδήγηση με σαγιονάρες είναι σοβαρή αίτια πρόκλησης ατυχημάτων, τι λέει ο Κ.Ο.Κ.


Αυτό που προβλέπει συγκεκριμένα ο ΚΟΚ είναι «ο οδηγός κατά την οδήγηση να είναι σε θέση να ελέγχει το όχημά του και να έχει πλήρη ελευθερία των κινήσεών του για να ενεργεί ελεύθερα στους αναγκαίους χειρισμούς».

Αν και ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας δεν το καθορίζει ξεκάθαρα αφήνοντας την απόφαση της επιβολής του προστίμου των 100 ευρώ στο αστυνομικό όργανο, η οδήγηση με σαγιονάρες είναι μια πολύ επικίνδυνη πρακτική.

Απλά να θυμόμαστε πως δεν θέλει και πολύ για να γίνει το κακό. Μία λύση είναι να φοράμε αθλητικά και να τα βγάζουμε όταν φτάνουμε στην παραλία και να βάζουμε τις παντόφλες μας.


🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸

Πόσο καλά γνωρίζετε να οδηγείτε σε σήραγγες;

Έρευνα της Σχολής Μηχανολόγων Μηχανικών Ε.Μ.Π.για την ασφάλεια κατά την οδήγηση εντός οδικών σηράγγων.


 


🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸

Προτεραιότητα μεταξύ οχημάτων σε κυκλικούς κόμβους


Η προτεραιότητα των οχημάτων στους κυκλικούς κόμβους, όπως και σε κάθε κόμβο, ορίζεται με κατάλληλη σήμανση. Όταν δεν υπάρχει σήμανση, ισχύει η εκ δεξιών προτεραιότητα.
(άρθρο 26 του Κ.Ο.παράγραφοι 4 και 5)

Στην Ελλάδα λέμε ότι προτεραιότητα έχει αυτός που εισέρχεται στον κυκλικό κόμβο. Ο λόγος είναι ότι δεν υπάρχει κάποιου είδους σήμανση που να ρυθμίζει κατά προτεραιότητα την κυκλοφορία, οπότε από την στιγμή που κινούμαστε μέσα στον κόμβο, τα οχήματα που εισέρχονται σε αυτόν έχουν προτεραιότητα γιατί έρχονται από τα δεξιά μας.

Τα τελευταία χρόνια τοποθετείται σήμανση για την ρύθμιση της κυκλοφορίας σε όλο και περισσότερους κυκλικούς κόμβους, δίνοντας προτεραιότητα στα οχήματα που κινούνται μέσα σε αυτόν.


Με τον τρόπο αυτόν, σε περιπτώσεις πυκνής κυκλοφορίας, δεν δημιουργείται έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση και υπάρχει πιο ομαλή κίνηση των οχημάτων, από τη στιγμή που δεν εισέρχονται συνέχεια και μετέπειτα να ακινητοποιούνται στην επόμενη είσοδο του κόμβου για να εισέλθουν οι εκ δεξιών τους.

🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸

Υπνηλία στην οδήγηση, ένας από τους βασικούς παράγοντες πρόκλησης  θανατηφόρων ατυχημάτων !! 

Μέτρα πρόληψης

Στατιστικές έρευνες στην Ελλάδα έδειξαν ότι το 30% των τροχαίων ατυχημάτων καθημερινά, οφείλονται σε υπνηλία και κόπωση, κατά τη διάρκεια της νυχτερινής οδήγησης.
Τις περισσότερες φορές αυτά τα τροχαία είναι θανατηφόρα.
Όπως προκύπτει από μελέτη του οργανισμού «ΑΑΑ Foundation» για την οδική ασφάλεια, οι οδηγοί που έχουν συμπληρώσει λιγότερο από 7 ώρες ύπνου την ημέρα, έχουν διπλάσιες πιθανότητες να εμπλακούν σε ατύχημα.
O κίνδυνος μεγαλώνει περίπου 12 φορές για τους οδηγούς, που έχουν κοιμηθεί λιγότερες από τέσσερις ώρες.

Μέτρα πρόληψης
  • Ο επαρκής καθημερινός ύπνος μειώνει στο ελάχιστο το ενδεχόμενο υπνηλίας κατά την οδήγηση
  • Η οδήγηση με συντροφιά είναι πιο ασφαλής, καθώς σε περίπτωση έντονης υπνηλίας, μπορεί ο συνοδηγός να αλλάξει θέση και να οδηγήσει για μερικά χιλιόμετρα
  • Τα διαλείμματα σε τακτικά χρονικά διαστήματα κάθε 2 ώρες ή ανά 160 χλμ.
  • Εάν ο οδηγός αναγνωρίσει τα σημάδια κόπωσης ή υπνηλίας, πρέπει να σταματήσει στην άκρη και να κοιμηθεί για μισή ώρα.
  • Πριν την οδήγηση θα πρέπει να αποφεύγονται τα βαριά γεύματα, το αλκοόλ ή φάρμακα, που μπορεί να φέρουν υπνηλία ή να μειώσουν τα αντανακλαστικά.
  • Η κατανάλωση καφέ ή ενός καφεϊνούχου ροφήματος, θα κρατήσει τον εγκέφαλο σε εγρήγορση
  • Καλό είναι να αποφεύγονται οι ώρες οδήγησης, που λόγω του βιολογικού ρολογιού οι άνθρωποι νυστάζουν. Οι ώρες αυτές είναι συνήθως νωρίς το απόγευμα (μεταξύ 3 και 4) καθώς και από τα μεσάνυχτα μέχρι τις 6 το πρωί.

🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸


Τι πρέπει να κάνω σε ένα τροχαίο ατύχημα




Αν συμβεί ένα οδικό τροχαίο ατύχημα ο οδηγός που εμπλέκεται σε αυτό θα πρέπει:

α) Να σταματήσει αμέσως στον τόπο του ατυχήματος, χωρίς όμως να δημιουργήσει πρόσθετους κινδύνους στην κυκλοφορία.
β) Να λάβει μέτρα κυκλοφοριακής ασφάλειας και να ειδοποιήσει την πλησιέστερη Αστυνομική Αρχή
γ) Να ανταλλάξει τα στοιχεία της ταυτότητάς του, καθώς και κάθε χρήσιμη πληροφορία. Σε περίπτωση μόνον υλικών ζημιών και όταν ο ζημιωθείς δεν είναι παρών, πρέπει μέσα σε 24 ώρες να τον ενημερώσει για όλες τις σχετικές πληροφορίες με τον πιο κατάλληλο τρόπο ή μέσω του πλησιέστερου Αστυνομικού Τμήματος.

Αν από το Τροχαίο ατύχημα προκλήθηκε θάνατος ή σωματική βλάβη, κάθε οδηγός και οποιοσδήποτε άλλος που ενεπλάκη θα πρέπει:
  • Να προσφέρει την αναγκαία βοήθεια και συμπαράσταση στους παθόντες.
  • Να ειδοποιήσει την πλησιέστερη αστυνομική αρχή και να παραμείνει στον τόπο του ατυχήματος έως ότου φθάσουν εκεί οι αρμόδιες αρχές.
  • Να εμποδίσει οποιαδήποτε μεταβολή των στοιχείων (μετακίνηση οχημάτων, εξαρτημάτων κ.α) στον τόπο του ατυχήματος, που θα μπορούσε να δυσχεράνει το έργο της Αστυνομίας.

Βοηθήστε τους συνανθρώπους και την Τροχαία στο έργο της. Κρατήστε τα στοιχεία ταυτότητας αυτοπτών μαρτύρων, η οποιαδήποτε στοιχεία μπορείτε (όπως φυσιογνωμικά χαρακτηριστικά, αριθμό κυκλοφορίας, τύπο και χρώμα οχήματος κ.α,), όσων εγκαταλείπουν τον τόπο του ατυχήματος.


Πηγή

🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸

22 Μαρτίου «Ευρωπαϊκή Ημέρα Ευγένειας στους Δρόμους»

Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Ευγένειας στους Δρόμους διοργανώνεται κάθε χρόνο στις 22 Μαρτίου και προέκυψε από τη συνειδητοποίηση ότι τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα οφείλονται στην επιθετική οδηγική συμπεριφορά.

Στόχος της Ημέρας είναι να γίνουν οι δρόμοι ένας χώρος αρμονίας και όχι μία αρένα επιθετικών συμπεριφορών.






🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸

«Πάντα ζώνη ασφαλείας ΚΑΙ στο πίσω κάθισμα. Προστάτεψε κι αυτόν που κάθεται μπροστά σου»


Το μήνυμα αυτής της εκστρατείας, «Πάντα ζώνη ασφαλείας ΚΑΙ στο πίσω κάθισμα. Προστάτεψε κι αυτόν που κάθεται μπροστά σου», είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς στη χώρα μας παρατηρείται ότι ακόμη και σήμερα το μεγαλύτερο ποσοστό των επιβατών στα πίσω καθίσματα δεν χρησιμοποιούν ζώνη ασφαλείας, καθώς αγνοούν τους κινδύνους που εγκυμονεί αυτή η λανθασμένη συμπεριφορά.
                                                                             


Πηγή

🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸



12η Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα




12η Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα

20 Οκτωβρίου 2018
30 πόλεις Πανελλαδικά αναλαμβάνουν δράση 31 νυχτερινά κέντρα διασκέδασης συμμετέχουν Με κεντρικό μήνυμα «το αλκοόλ και η οδήγηση δεν πάνε μαζί», το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» διοργανώνει το Σάββατο 20 Οκτωβρίου 2017 τη 12η «Ευρωπαϊκή Νύχτα χωρίς Ατυχήματα» σε 30 πόλεις της Ελλάδας. 
Η ενέργεια πραγματοποιείται, όπως κάθε χρόνο, ταυτόχρονα με τη μεγάλη Πανευρωπαϊκή διοργάνωση, με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση κοινού και οδηγών για τους κινδύνους της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ.

Περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ

🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸


Παιδί & Οδική Ασφάλεια 



Τα παιδιά είναι το μέλλον και η ελπίδα μας. Δεν αξίζουν τίποτε λιγότερο από απόλυτη προστασία, πλήρη ενημέρωση, ευαισθητοποίηση σε θέματα οδικής ασφάλειας και κυκλοφοριακής αγωγής και φυσικά ασφάλεια στις μετακινήσεις τους είτε εντός αυτοκινήτου είτε όταν κυκλοφορούν με τα πόδια. 

Δυστυχώς στη χώρα μας είναι πολύ συχνό και λυπηρό το φαινόμενο να βλέπουμε παιδιά στην αγκαλιά της μητέρας τους στο μπροστά δεξί κάθισμα του αυτοκινήτου, χωρίς να έχει δεθεί ούτε καν η μητέρα με ζώνη ασφαλείας ή, ακόμη χειρότερα, η εικόνα ενός ανήλικου παιδιού να παίζει με το... τιμόνι στην αγκαλιά του οδηγού πατέρα του, με το αυτοκίνητο να κινείται «κανονικά»... 

 Ο Κ.Ο.Κ., εν προκειμένω, είναι διαφωτιστικός: «Για τη μεταφορά παιδιών ηλικίας μικρότερης των 12 ετών με αυτοκίνητο, είναι υποχρεωτική η χρήση ειδικών μέσων συγκράτησης και προστασίας όπως καθισμάτων, ζωνών ασφαλείας κ.λπ. Το πρόστιμο είναι 83 ευρώ». Επίσης, σε άλλο άρθρο αναφέρεται: «Απαγορεύεται η κατάληψη θέσης παραπλεύρως του οδηγού από παιδιά ηλικίας μικρότερης των 12 ετών, εφόσον δε συγκρατούνται με εγκεκριμένο σύστημα συγκράτησης κατάλληλο για την ηλικία, το ύψος και το βάρος τους» 

Διευκρίνηση: Τα παιδιά πρέπει να αποφεύγεται να κάθονται στο κάθισμα του συνοδηγού, καθώς ατυχήματα έχουν δείξει ότι παθαίνουν σοβαρές κακώσεις και τραυματισμούς από τους αερόσακους. 

Κατά συνέπεια: για τα παιδιά είναι υποχρεωτικό το παιδικό καθισματάκι που πρέπει να είναι τοποθετημένο στο πίσω κάθισμα υπό την επίβλεψη του ενός γονιού,ο οποίος πρέπει να είναι δεμένος και αυτός με ζώνη ασφαλείας. 

Υπάρχουν τρεις διαφορετικοί τύποι παιδικών καθισμάτων στην αγορά, ανάλογα με την ηλικία και το βάρος του παιδιού. 

  • Ο τύπος 0+ απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας έως 15 μηνών και βάρους έως 13 κιλών 
  • Ο τύπος 1 απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 8 μηνών έως 4 ετών και βάρους 9-18 κιλών 
  • Ο τύπος 2/3 απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 3,5 έως 12 ετών και βάρους 15 έως 36 κιλών. 

Όταν το παιδί, λόγω ηλικίας, αποχωριστεί το παιδικό κάθισμα, πρέπει να δένεται και αυτό πάντα με ζώνη ασφαλείας στο πίσω κάθισμα όμως και ποτέ στο κάθισμα του συνοδηγού, έως την ηλικία των 12 ετών τουλάχιστον, όπως προβλέπει σχετικά ο Κ.Ο.Κ. 

Πέρα, όμως, από τη μετακίνηση των παιδιών εντός του αυτοκινήτου είναι εξαιρετικά σημαντικό να τα ευαισθητοποιήσουμε σχετικά με την κυκλοφοριακή συμπεριφορά τους, όταν μετακινούνται με τα πόδια. Πρέπει να τα ενημερώνουμε για τα σήματα του Κ.Ο.Κ. και για τη λειτουργία των φωτεινών σηματοδοτών (φαναριών) και φυσικά για τον ασφαλή τρόπο κυκλοφορίας που αναλύεται στο σχετική ενότητα «ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΤΩΝ ΠΕΖΩΝ» 

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να μάθουμε τα παιδιά μας να διασχίζουν τους δρόμους από τις διαβάσεις στους φωτεινούς σηματοδότες (φανάρια), να ελέγχουν προσεκτικά την κίνηση και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας ενός δρόμου, προτού τον διασχίσουν και να χρησιμοποιούν πάντα το πεζοδρόμιο, όπου είναι αυτό διαθέσιμο για τις μετακινήσεις τους. 

Επίσης, να μην παίζουν σε δημόσιους δρόμους, αλλά στους ειδικούς χώρους άθλησης και στα πάρκα, όπου αυτό επιτρέπεται...

🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸


Αυτές τις γιορτές ταξιδεύουμε με ασφάλεια!


  • Πριν από κάθε ταξίδι, ελέγχουμε το όχημά μας ώστε να πληρεί όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας (έλεγχος πίεσης ελαστικών, στάθμης υγρών, συμπλέκτη, φρένων κ.α.).
  • Έχουμε εύκολα προσβάσιμο όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό(πυροσβεστήρα, προειδοποιητικό τρίγωνο, πρώτες βοήθειες, ανακλαστικό γιλέκο, φακό) σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
  • Τοποθετούμε βαριές βαλίτσες και μεγάλα αντικείμενα στο χώρο αποσκευών με τρόπο που να εφάπτονται στην πλάτη των πίσω καθισμάτων και δένουμε με δίχτυ πρόσδεσης.
  • Φροντίζουμε να έχουμε κοιμηθεί καλά, να μην έχουμε καταναλώσει αλκοόλ ενώ απέχουμε από το τιμόνι σε περίπτωση λήψης φαρμάκων με απαγόρευση οδήγησης.
  • Προσέχουμε να μην υπάρχουν ελεύθερα αντικείμενα μέσα στην καμπίνα του αυτοκινήτου διότι υπάρχει πιθανότητα τραυματισμού των επιβατών.
  • Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού φροντίζουμε να κάνουμε -κάθε δύο ώρες-στάσεις για ξεκούραση στους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) ή σε ειδικούς χώρους στάθμευσης.
  • Διατηρούμε τις αναγκαίες αποστάσεις ασφαλείας, σεβόμαστε την προτεραιότητα, οδηγούμε αμυντικά και συμπεριφερόμαστε με ευγένεια.Κινούμαστε με κατάλληλη – βάσει των εξωτερικών συνθηκών και των νόμιμων ορίων – ταχύτητα.
  • Παραμένουμε συγκεντρωμένοι στο δρόμο καθώς η απόσπαση της προσοχής του οδηγού αποτελεί σοβαρό κίνδυνο πρόκλησης τροχαίου συμβάντος (χρήση κινητού τηλεφώνου, δυνατή μουσική, έντονες συζητήσεις κ.ά.).

🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸

Οδήγηση στη βροχή




Η οδήγησή μας πρέπει να χαρακτηρίζεται από απόλυτη συγκέντρωση και ήπιους χειρισμούς σε τιμόνι, γκάζι(ώστε να αποφεύγουμε τα σπιναρίσματα, δηλαδή την περιστροφή των κινητήριων τροχών «γύρω από τον εαυτό τους») και φρένο (ώστε να προλαμβάνουμε την επέμβαση του abs ή το μπλοκάρισμα σε περίπτωση που το αυτοκίνητό μας δεν διαθέτει τέτοιο...).



Θα πρέπει να αποφεύγουμε την είσοδο στις στροφές με μεγάλη ταχύτητα. Θα πρέπει να φρενάρουμε πριν την είσοδο στη στροφή με το τιμόνι κατά το δυνατόν πιο ίσιο, οπότε το κράτημα του αυτοκινήτου μας είναι στο μέγιστο επίπεδο, μειώνοντας όσο πρέπει την ταχύτητα εισόδου στη στροφή, κάτι που θα μας επιτρέψει να διαγράψουμε ομαλά, ακολούθως, τη στροφή.



Αποφεύγουμε να φρενάρουμε μέσα στη στροφή και επίσης να στρίβουμε απότοματο τιμόνι μας, καθώς με αυτούς τους τρόπους δημιουργείται η τάση να αποσταθεροποιηθεί το αυτοκίνητο. 



Στην έξοδο της στροφής επιταχύνουμε πολύ ομαλά, ώστε να αποφεύγουμε το σπινάρισμα και ανοίγουμε το τιμόνι μας προοδευτικά, όσο μας το επιτρέπει η στροφή βεβαίως.


🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸

Κάποιες φορές οι στιγμές που δεν συνέβησαν ποτέ είναι οι πιο σημαντικές



Η ιστορία διαδραματίζεται γύρω από τα όνειρα και τις παιδικές ανησυχίες ενός κοριτσιού. 
Ο καθένας φαντάζεται την δική του εξέλιξη στο σενάριο όταν η μητέρα της, της λέει ότι θα έχει τον έλεγχο …αλλά το σενάριο είναι πολύ διαφορετικό από το μήνυμα που περνάει τελικά το video αυτό.

🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸


Τι είναι η Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης και πότε τη χρησιμοποιούμε





Η οδήγηση στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) απαγορεύεται σε όλα τα οχήματα. Επιτρέπεται μόνον στα οχήματα επείγουσας ανάγκης, δηλαδή το ΕΚΑΒ, την Πυροσβεστική και την Τροχαία καθώς και στα ειδικά οχήματα οδικής ασφάλειας και συντήρησης των αυτοκινητοδρόμων και οδών ταχείας κυκλοφορίας. 

Η στάση στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης θα πρέπει να γίνεται αποκλειστικά και μόνο σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. 



Γενικά, είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι η οδήγηση και η στάση στη ΛΕΑ είναι επικίνδυνη για εσάς και το όχημά σας.



Πότε να σταματήσετε στη ΛΕΑ;



Μόνο στις παρακάτω 3 περιπτώσεις: 

  • Αν το αυτοκίνητό σας έχει πάθει βλάβη 
  • Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης 
  • Αν σας σταματήσει η Τροχαία 



Στην περίπτωση βλάβης του αυτοκινήτου σας 

Μόλις αντιληφθείτε ότι το αυτοκίνητό μας έχει κάποιο πρόβλημα, βγείτε από τον αυτοκινητόδρομο στην πλησιέστερη έξοδο και αφού σταματήσετε με ασφάλεια, καλέστε την οδική σας βοήθεια. 

Αν πρέπει να σταματήσετε αμέσως, μπείτε στη ΛΕΑ και σταματήστε με αναμμένα τα αλάρμ. 

Παρκάρετε όσο πιο δεξιά μπορείτε στη ΛΕΑ, και όσο το δυνατόν πιο κοντά σε μία από τις συσκευές επείγουσας ειδοποίησης, αν εντοπίσετε μία κοντά σας. 

Εάν το όχημά σας είναι σε θέση να κινηθεί, οδηγήστε το σε σημείο του δρόμου όπου υπάρχει δεξιά στηθαίο ασφαλείας και σταθμεύστε. 

Μη μένετε ποτέ μέσα στο αυτοκίνητό μας, αλλά βγείτε από τη δεξιά πόρτα του συνοδηγού, περάστε το στηθαίο ασφαλείας και σταθείτε πίσω από αυτό. 

Μην επιχειρείτε ποτέ να επισκευάσετε οι ίδιοι τη βλάβη. 



Καλώντας σε βοήθεια 

Χρησιμοποιήστε είτε το κινητό σας τηλέφωνο για να καλέστε την υπηρεσία του αυτοκινητόδρομου (1024 στην περίπτωση της Αττικής Οδού.) είτε την πλησιέστερη συσκευή επείγουσας ειδοποίησης 

Δώστε με σαφήνεια το στίγμα σας (αν βρίσκεστε στην Αττική Οδό, αναζητήστε την πράσινη πλευρική μικρή πινακίδα και αναφέρετε τα στοιχεία που αναγράφει, έτσι ώστε να σας εντοπίσουν άμεσα.) 



Περιμένοντας τη βοήθεια 

Βεβαιωθείτε ότι όλοι οι επιβάτες του σταματημένου οχήματος έχουν βγει από αυτό και περιμένουν έξω από το στηθαίο ασφαλείας. Σε περίπτωση που κάποιο άτομο (π.χ. ηλικιωμένο) δεν μπορεί να βγει από το όχημα, παραμένει στη θέση του με τη ζώνη ασφαλείας δεμένη. 

Τα κατοικίδια θα πρέπει να παραμείνουν μέσα στο αυτοκίνητο. 



Έκτακτη Ανάγκη



Αν έχετε εμπλακεί σε σύγκρουση, μετακινήστε εάν είναι δυνατόν το όχημά σας στη ΛΕΑ και ακολουθήστε τις παραπάνω οδηγίες για να καλέσετε σε βοήθεια.



Αν σας σταματήσει η Τροχαία



Βεβαιωθείτε ότι έχετε ανάψει το φλας και τα αλάρμ σας και σταματήστε στο σημείο που σας υποδεικνύεται.




🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸

ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ







Σχόλια